FAQ – Adverteren
Veel gestelde vragen en het stappenplan om je woningaanbod te adverteren op Second Home website, vind je hier!

Hoe werkt het
In tegenstelling tot veel andere portal websites hanteren wij geen abonnementskosten, maar kiezen voor een “no cure – no pay” model waarbij je uitsluitend betaalt als je leads ontvangt. Na het plaatsen van een advertentiebudget kun je onbeperkt woningen toevoegen. Op deze manier bieden wij een laagdrempelige manier om jouw woningen te adverteren met de focus op Belgische en Nederlandse markt.
Adverteren in 4 stappen
Stap 1: Plaats budget
Via de pagina Saldo heb je de mogelijkheid om budget te plaatsen. Dit budget wordt gebruikt om de leads die je ontvangt in rekening te brengen. Daarnaast zijn er nog een aantal andere producten die je kunt afnemen. Deze staan hieronder vermeld.
Stap 2: Plaats je woningen
Via de woningen manager kun je eenvoudig woningen plaatsen. Voor de beste resultaten vul je alles volledig in en gebruik je professionele foto’s. Geautomatiseerd plaatsen kan eventueel met een XML-feed.
Stap 3: Extra promotie
Voordat je de woning online plaatst is er nog de mogelijkheid om de woning extra onder de aandacht te brengen. Dit kan doormiddel van een “topwoning” of een post op de Facebook pagina’s van de Second Home Beurs in Nederland en België.
Stap 4: Leads ontvangen
Nu je woningen online staan is de kans groot dat je aanvragen gaat ontvangen. Als je een aanvraag ontvangt, ontvang je hierover een bericht per email. In de leadmanager vind je alle leads die voor jou zijn binnen gekomen.

Veelgestelde vragen
-
Ik wil mijn woningen adverteren in jullie nieuwsbrieven
Woningen worden met marketing-automation automatisch in nieuwsbrieven geplaatst. Website bezoekers die een profiel hebben aangemaakt ontvangen regelmatig nieuwsbrieven met aanbod aangepast op hun profiel.
-
Hoe kan ik mijn account beëindigen?
Stuur even een email naar [email protected] of gebruik het contactformulier op de website.
-
Worden leads die niet goed zijn door jullie gecrediteerd?
Spam en test aanvragen zullen door ons gecrediteerd worden als hier door de gebruiker melding van wordt gemaakt.
-
Verleggen jullie de BTW voor bedrijven?
Ja, voorwaarde is wel dat er een geldig BTW nummer is ingevuld bij de factuurgegevens in het profiel. Of je BTW nummer geldig is voor het verleggen van BTW kun je controleren bij VIES. Daarnaast factureren wij vanuit Nederland, dus het verleggen van BTW is alleen mogelijk voor Europese bedrijven buiten Nederland.
-
Hoe upload ik mijn aanbod via een XML?
Dit kan via je makelaars account. Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op.
-
Mijn vraag staat hier niet tussen…
Staat jouw vraag niet tussen bovenstaande veelgestelde vragen? Neem gerust contact met ons op via [email protected]